csütörtök

Fűszeres vöröslencseleves



A nagy Fűszer Enciklopédiában (nagyon szeretem ezt a könyvet) van egy recept, amit nagyon szeretek. Mindegyiket nagyon szeretem. Változtatni szoktam a recepteken, főleg ha nem francia és klasszikus. A vöröslencse mellé friss répát is teszek, ettől kicsit könnyebb, és egy kevés chilit, amit nem tudok nélkülözni. Nekem enélkül a fűszer nélkül a vöröslencse lapos.



Fűszeres kókusztejes vöröslencseleves


Hozzávalók:



2 hagyma

2-3 fokhagymagerezd

4 paradicsom v. par.szósz

1/2 tk kurkuma

1 tk őrölt kömény

6 kardamonmag

1/2 rúd fahéj



200 g vöröslencse

2-3 sárgarépa

400 g kókusztej

1 ek friss citrom

chili ízlés szerint

egész kömény a díszítéshez


fűszeres vöröslencse leves





Elkészítés:

Olajon megpirítom a hagymát, a fűszereket, a sárgarépát, majd felönöm zöldséglével. 

Hozzáadjuk a v.lencsét, beledobom a fahéjrudat, és kb. 20 percig főzöm. 

Amikor a sárgarépa megpuhult, beleöntöm a kókusztejet (szerintem nem kell ennyi, ill. ha nincs otthon, lehet kókusztejpor + joghurt keverékével pótolni), és egy botmixerrel pépesítem. 

Naan vagy pita nagyon jól megy hozzá. 


Megjegyzés: Nem tudok belőle eleget főzni.


Levesbár ebben a blogban itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails