péntek

Grillezett húsgombóc


Ez egy nagyon hasznos dolog, mindenre jó. Bármilyen mediterrán, közel-keleti ételkombinációhoz, de én szívesen készítem paradicsomos spaghettivel, vagy épp valami főzelékfélével, de salátával is kitünő. Fűszerezés természetesen teljesen tőlünk függ, és ezek száma végtelen. Én most leírom, ahogy tegnap elkészítettem. Először is fontos, hogy megbízható, jó /és jófej/ hentestől vásároljunk húst, Én mindig nagyon finomra daráltat veszek, és én szeretem, ha előttem darálják. Tegnap marhahúst vettem. Én nem teszek bele tojást, sem zsemlemorzsát. Minimalista lévén, a hozzávalók érvényesülésében hiszek. Van egy grillfűszer: Jamaican jerk, nem tudom itthon lehet-e kapni /én ajándékba kaptam egy konyhai istennő ismerőstől, de láttam Londonban a Portobello market egyik fűszerboltjában. No én ezt raktam bele, plusz friss fokhagymagerezdet nyomtam egyet, ezenkívül fokhagymaport/ez egy új felfedezésem/, provence-i fűszerkeveréket, friss kakukkfüvet, borsot, sót.

Remélem mindent beleírtam, de tulképp mindegym, mert mindenki úgy fűszerezi, ahogy szereti. Egy a lényeg no zsemlemorzsa, no tojás, no hagyma, mert ezektől, olyan hungérien fasírt lesz belőle, és azt mi nem akarjuk. Jól összegyúrjuk - én személyenként 10-15 dkg húst szoktam számolni - és állni hagyjuk egy zárt dobozkában. ha egy-két nap eltelik időközben, az csak használ. Én - mint Nigella - a nagyon kis gombócokat kedvelem. Aki nem szereti, ha a keze fokhagymaszagú, tegye a masszát egy uzsonnászacskóba, nyisszantsa le a végét, és nyomjon ki kis darabokat, és így már nagyon könnyű formálni. Forróra melegítem a serpenyőt, és minimális olajon megsütöm őket. Akinek van a teraszon, vagy kertben grill, netán ultramodern a tűzhelye, az grillezze! Jó étvágyat.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails