csütörtök

Halloumi sajt


Ha az ember lánya(bocs van egy két fiú is) szorgalmasan bújja a szakácskönyveket, és az elektronikus gasztroirodalmat, biztos találkozott már ezzel a sajtfélével. Nekem a közel-keleti ízvilág roppantul melengeti a szívem, így aztán én már sok recept alkotórészeként láttam. Mivel kicsit hasonlónak véltem, mint a pizzamozzarelát - vagy hogy a túróba hívják - ami nekem kifejezetten unszimpatikus, ezért nem fordítottam kiterjedt kutatómunkát arra vonatkozólag, hogy a lelőhelyre rábukkanjak, mikoris teljesen váratlanul, azon belül is soha nem ellenőrzött helyen: a CBA csomagolt sajtos hűtőszekrényében /életemben nem néztem még bele/, találtam ezt:


Nahát! Meg kellett, hogy vegyem, nem tudtam ellenállni. Íme egy kis információ a halloumi sajtról:

Egy Közel-Keletről származó sajt, melyet eredetileg a beduinok készítettek kecske- és juhtejből. Vándorlásuk során eljutott Görögországba és Ciprusra, ahol most a legismertebb. Mint más sajtok (pl. feta) a megnövekedett igény és a korlátozott mennyiségben rendelkezésre álló kecske- és juhtej miatt tehéntejből is készítik. ( mint az enyémet) Natúr, sós sajt, mely egyébként meglepő módon ízletes nyersen is. A ciprusiak görögdinnyével fogyasztják, ezt ki kell próbálni! Jön a dinnyeszezon. A ciprusi meze nem létezik e sajt nélkül. Grillezésre teremtette az isten is, ugyanis ha jól felhevített teflonserpenyőbe, vagy grillplatnira rakja az ember, fél perc alatt szép aranybarna kérget képez, belül pedig krémesen folyós. Tökéletes előételnek, pitával, humusszal, kuszkuszszal, akárhogy. A rántott és grillezett sajttal eltöltött rossz emlékeket garantáltan feledteti.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails