vasárnap

Klasszikus cseresznye/meggybefőtt


A befőttkészítésnek a lényege a laboratóriumi tisztaságú üveg, az egészséges gyümölcs, és a társaság. Ezt nem jó egyedül csinálni, egyébként is mindig jó ha valaki van a konyhában, de most még az is nagyon, ha segít.



Meggybefőtt


A gyümölcsöt megmossuk, lehetőleg biogyümölcsöt ( nekünk csak az van a kertben), és a szárától megfosztjuk. A befőttes üvegeket nagyon alaposan megmossuk ( én a mosogatógépbe rakom, utána leöblítem), majd a sütőben 100 fokon fejjel lefelé leszárítom őket. Ellenőrizzük le, hogy minden üveghez van-e rávaló tető. Ez baromi fontos, mert később bánhatjuk.

Cukoroldatot főzünk - ízlés szerint - attól függően, milyen az ízlésünk, mennyire édes a gyümölcsünk. Az én cukoroldatom 3 csésze víz 2 csésze cukor ( később feljegyzek egy cukor nélküli verziót is) A cukoroldat mennyiségének elkészítéséhez a következő trükköt alkamazzuk.

Először is az előkészített, száraz üvegeket telerakjuk gyümölccsel. Egy üveget teleöntünk vízzel, és visszaöntjök egy mérőpohárba, így tudjuk mennyi kell egy üveghez, és beszorozzuk annyival ahány üvegünk van. Én egyébként minden üveg gyümölcsre öntöttem forró vizet, majd leöntöttem, mert így biztosan tiszta lesz.

A felfőzött cukorszirupot rákanalazzuk a üvegekben levő gyümölcsökre, majd lezárjuk. Használjunk száraz konyharuhát, és vigyázzunk a kezünkre!
Egy tepsibe rakjuk őket, és annyi vizet öntünk bele, hogy az üvegeknek legalább a feléig érjen. 100 fokos sütőben kb 20 - 25 percig gőzöljük. Én bent hagyom a sütőben, és amikor már olyan meleg, hogy hozzá tudok érni, becsomagolom újságpapírba, és berakom őket paplan közé. Sosem használok tartósítószert. Az egészséges gyümölcs, a tisztaság és hőkezelés garantált siker.



Még több befőzés Nyárikonyhánál:


Befőzés, tartósítás - I.rész
Befőzés, gyümölcsök savtartalma, tudnivalók a pektinről - II.rész
Eperdzsem 2féle ízesítéssel (bodzavirágos, rózsaborsos)
Ribizli-cseresznye dzsem
Cseresznyebefőtt cukor nélkül
Fügelekvár
Kovászos uborka

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails