kedd

Kovászos uborka


Nyilván mindenkinek van egy tutti tippje, mitől lesz jó a kovászos uborka, és nyilván mindenkinek ízlésétől fügően mástól finom. Én a ropogós, nem túl sós uborkát kedvelem, ami egy picinykét fűszeres.


Még nem találtam rá a tökéletes receptúrára, tehát ha bárkinek van bevált, kérem ossza meg velem, igérem kipróbálom!


Hozzávalók:

5 l-es befőttes üveg

2,5 kg uborka

egy köteg kapor

2 gerezd fokhagyma

1 nyers, hámozott burgonya

száraz kenyér

terasz + némi napsütés

só ( ez a legfontosabb)

Elkészítés:

  • A befőttesüveget csillogóra sikálom, az uborkákat is (csillogni nem kell, de kefével szoktam, hogy nehogy homokszemcsék maradjanak a felületén). 
  • Az uborka mindkét végét levágom, oldalát beirdalom, és állítva begyömöszölöm őket. Én technikailag ezt úgy szoktam csinálni, egyik kezemet benn tartom az üvegben, a másikkal adogatom az uborkákat, így a bentlevő kezemmel sorba tudom őket rendezni. 
  • A felkarikázott burgonyát (ez Lidi néni (a Kolosi téri piacról) tutti tippje, amit még édesanyjától tanult-ettől lesz ropogós) az aljára rakom a két gerezd fokhagymával együtt. 
  • Literenként 1 evőkanál kell bele, és az én tudomámányom itt megáll, mert ugyebár csak az én konyhafiókomban hányféle kanál van, és a sók minőségéről, szemcsézettségéről már ne is beszéljünk! (Tavaly annyira sós lett, hogy katasztrófa. )
  • Pár napig kiteszem az erkélyre félig árnyékos helyre.


5 nappal később :




Amikor kész, leszűröm, az uborkákat tiszta üvegekbe rakom, a levét átszűrve felforralom, visszahűtöm és ezt öntöm vissza az uborkára. Hűtőben tartom jól lefedve. Sokáig eláll.

Még több tartósítás, befőzés Nyárikonyhánál!

Befőzés - receptek, tudnivalók ezen az oldalon
Eperdzsem (boddzavirággal, rózsaborssal)
Cseresznye cukor nélkül
Klasszikus meggybefőtt
Cseresznyés ribizlidzsem
Fügelekvár

6 megjegyzés:

macs írta...

Dobtam neked egy kördést! :)

chili&vanilia írta...

Szia! Én meg most már azt is tudom, hogy van egy közös barátnőnk:)
koviubit kérek, itt soha nincs huzamosan olyan meleg, hogy lehessen csinálni..

macs írta...

Én még nem bontottam ki a sajátomat, ma lesz a napja! Izgalmas eléggé! Majd beszámolok milyen lett. Nekem ez életem első kovászos uborkája... :)

Névtelen írta...

egy biztos: allitolag kovasszal keszitett kenyer kell hozza!

Nyárikonyha írta...

jelentem, tegnap este teszteltük, és nagy sikert aratott! kovász, nem kovász, én bevallom száraz kenyér végeket gyömöszöltem bele, amibe már kovász aligha, oszt mégis fini lett. a receptből kimaradt, de egy kis száraz hegyes paprikát is tördeltem bele

Névtelen írta...

Kenyér nélkül is elkészíthető, elég hozzá a burgonya (1 db). Úgy is pont olyan finom lesz.:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails