csütörtök

kuszkusz sült paprikába töltve


Tulajdonképpen görög napokat akartam tartani, és össze is írtam egy listát jobbnál jobb görög, főleg vegetáriánus kajától. De időközben az amszterdami barátnőmmel beszéltem hosszasan, és pesze, hogy előkerült a blog, meg a vega kaják, és így a kuszkusz. No más se kellett, előszedtem a kuszkuszrecepteket, plusz bővítettem még 3-4 újjal, és a végén ez sült ki belőle. A BBC food site-on találtam.

H o z z á v a l ó k :


  • 4 db kápiapaprika
  • póréhagyma v. újhagyma
  • citrom
  • 150 g feta
  • 200 g kuszkusz
  • 400 ml zöldségalaplé

  1. A kuszkuszt szokásos módon elkészítem, a forró zöldéglevest ráöntöm, lefedem. 10 perc alatt kész. Szép, morzsalékosnak kell, hogy legyen, ezért nem javaslom, hogy szuperfinom szemcsés kuszkuszt vegyetek, mert úgy tapasztalom, hogy az hajlamos összeállni.
  2. A paprikákat jól megmosom, megszárítom, és egy ragadásmentes tepsiben 10-15 perc alatt 200 fokon megsütöm, majd egy fóliával letakarom. Picit párolódik, így nagyon könnyen lejön a héja. Levágom a végét, kiszedem a magokat, és elkészítem a tölteléket.
  3. A kihűlt, langyos kuszkuszba belemorzsolom a fetát, a felszeletelt újhagymát, belecsavarom a citromot - ha kell, pici sót - friss zöld petrezslyemlevelet vagy bazsalikomlevelet. Beletöltöm az előkészített paprikákba.  

Megjegyzés: Előre elkészíthető. Télen-nyáron.Hidegen-langyosan.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az összes kajád szívesen megkóstolnám!!
Igazán jók :))

Nyárikonyha írta...

köszicserke. én a rózsatortádon elájultam, és hát az indiai "feast"en is részt vettem volna

Névtelen írta...

A kelttészta érdeme... De azért köszi :))))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails