vasárnap

Meggyes pite





Ember tervez....Szombaton a fél piacot felvásároltam, és bújtam a receptjeimet, és mindenképp ki akartam rukkolni több fantasztikus zöldséges alkotással. Ehelyett megettem három jégbehűtött őszibarackot - jelentem tele a piac, menjetek, vegyetek, egyetek! - lustálkodtam, késő délután pedig nekivágtunk a Múzeumok éjszakájának. Időközben másnapra egy vidéki programot beiktattunk; egy nagyon kedves baráti házaspár meghívott bennünket ebédre. Így aztán szertefoszlott az addigi tervhalmaz, és belémhasított egy ötlet; miszerint én szállítom a nyárias desszertet a fantasztikusnak ígérkező ebédhez. Hát így is lett. Az ebéd fantasztikus volt : mozzarellával töltött cukkinivirág rántva, fokhagymával, olivaolajjal hirtelen sütött vargánya, zsályás, fokhagymás biosertés egészben sütve, főtt krumpli, nagyanyám emlékét idéző édeskésen savanyú uborkával. Már már szégyenkeztem, hogy ezt a rémesen egyszerű kis süteményt szállítottam, bár a menűsorhoz jól illeszkedő, szerény, de friss, nyárias kompozíció.

Íme a hozzávalók :


kb. 1/2 kg kimagvazott meggy

kevés zsemlemorzsa

1 csésze liszt

8 dkg olvasztott vaj/margarin

1/2 sütőpor

1/2 csésze porcukor

van. cukor

4 tojás

1 nagy ek görög joghurt



  1. A tojásokat szétválasztom a fehérjét habbá verem, félreteszem. 
  2. A tojások sárgáját a pocukorral kikeverem és felváltva adom hozzá a lisztet, a vajat és a joghurtot. 
  3. A friss meggyet alaposan megmosom, szárát, magját eltávolítom kevés zsemlemorzsában megforgatom. A teflonos tepsibe szilikonos sütőpapírt teszek, beleöntöm a masszát, belepotyogtatom a meggyeket, és 175 fokos sütőben 30 percig sütöm.

Még több meggy : meggybefőtt, meggyes rétes, dzsemek meggyel
Még több cseresznye : cseresznye befőzés cukor nélkül
Levesek a pite elé: itt

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails