péntek

Mákhabos meggyes




Az egyik barátnőm imádja a mákos meggyes sütiket. A lényeg csak a kombináción van. Mármint, hogy meggy ÉS mák. Most persze meghirdethetnék egy kis versenyt, dehát még nem ismertek a neten , így aztán ez későbbre halasztós. Szóval pont ehhez a barátnőmhöz mentün át tegnap este egy kis terasz grillre, és én válaltam a sütikészítést. Ez mostanában a mániám.Mármint, hogy azt mondom, hogy majd én viszem a sütit. Azért egy pár óráig gondolkodtam, hogy hogyan is. Van ugyabár az "iskolában" megtanult lajosmari féle bögrés mákos, amibe lehetne meggyeket rakni, meg aztán nézegettem a neten és a Lila Fügénél is találtam egy variációt, és akkor szintetizáltam, és a következő eredmény született:
Hozzávalók :


1 csésze liszt

1 csésze cukor / fele kritály v barna , fele porcukor/

10 dkg vaj

1 dl házitejföl

5 tojás

1 csésze darált mák

50 dkg friss meggy

1/2 cs. sütőpor

van. cukor

citromhéj



Elkészítés : a friss meggyet megmosom, a szárától megfosztom / hardcore konyhások kimagvazzák/, megszárítom , félreteszem. A lisztet átszitálom, és a sütőporral összekeverem. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját nagyon habosra keverem a kristálycukorral, az olvasztott vajjal, a liszttel és a tejföllel, melyeket apránként, váltogatva adok a tojássárgájához, így egy nagyon könnyű, habos tésztakeveréket kapok.A tojásfehérjét egy pici sóval kemény habbá verek, mielőtt irtó kemény lenne, hozzáadom a porcukrot. Amint selymes , hófehér habot kapok, kettéosztom, és a felével lazítom a tojássárgás tésztámat. A másik felébe belekeverem a darált mákot. Előkészítek egy téglalap alakú teflonos tepsit, biztonság kedvéért és kivajazom, és még szikikonos sütőpapírral is kibélelem. Biztos ami ziher, én már sokszor megszívtam, hogy a tutti sütit vakarni kellett a tepsiből! Először a sárga tésztámat öntöm bele, egyenletesen eloszlatom, majd a mákos tojáshabot. Egy fakanállal kicsit összekevergetem - persze óvatosan - hogy márványszerű legyen, mint egy kuglóf. Ekkor előveszem a friss , megmosott, száraz meggyemet, és kis lisztbe beleforgatom, és a nyers tésztát telerakom. 35 percig sütöttem 175 fokon, légkeveréses üzemmódban.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails