vasárnap

VKF VI - Főétel - Hirtelen sült bélszín Cumberland mártással



Ez pont úgy indult, mint amikor a gombhoz vesszük a kabátot. Az elmúlt két hétben legalább háromszor vettem ribizlit, mert ugyebár lemegy a szezon, és akkor soha többet ribizli. Egy pár napja, hogy gőzerővel gondolkoztam a komlementer ízek mesgyéjén, hát megmondom, leragadtam, mert mindenáron Cumberland mártást akartam a ribizliből készíteni, így hát ehhez kellet húst nézni. Vadhús jó lenne, dehát én azt nem eszem, meg hát itt a nyár, hogy néz az ki. A múlt héten kacsa volt a piacon, gondoltam, veszek egy mellett, megsütöm mindkét oldalát, és szép szeletkéket vágok belőle. Kacsa nem volt, és egyáltalán a felhozatal gyér, így ma reggel rohantam egy szupermarketbe, és vettem ezt a 120 g-os bélszínt, és így alakult ki a főétel.
Szalonnába göngyölt hirtelensült bélszín, rózsaborssal, Cumberland mártással, sült burgonyakarikákkal, spenótágyon. A mártásunk édes, savanyú, a bors csípős, mindez nagyon jól harmonizál a vöröshúshoz.

Hozzávalók
120 g-os bélszínszelet fejenként
2 mm-es füstölt szalonnaszeletek
burgonya
friss spenótlevelek(leforrázva)
rózsabors
Cumberland mártás

A húst betekertem a szalonnába, majd hűtőben ültettem kicsit. Egy serpenyőt felhevítettem, és először az oldalát sütögettem, majd az aljt, és a legvégén egy percet a tetejét. Időközben egy kiolajozott tepsin vékonyra szeletelt burgonyákat megsütöttem(ez pár percet vesz igénybe) és elrendeztem a tányéron a spenótleveleken körívesen, és ráhelyeztem a megsült bélszínem. Mellé a bélszín megmaradt zsiradékán megfuttattam a rózsaborsot. A mártást köré öntöttem.

5 megjegyzés:

Fűszeres Eszter írta...

Házhozszállítást vállalsz? Nyami!

Nyárikonyha írta...

ez tényleg jó lett:-) köszi. Na megyek megnézem, te mit főztél..

Névtelen írta...

MMM, nem nagyon eszem húst, de ez valami irtó szép lett!!

Unknown írta...

Esküszöm mielött egy szót is olvastam volna a postból, az jutott eszembe, hogy ez a kabát a gombhoz! (a mártás után ugye)
Nagyon guszta, nagyon finom lehetett!

Nyárikonyha írta...

nagyon finom volt, köszi. cserke, látod én sem vagyok nagy húsevő, sztem ez volt a 2. húsos kaja, amit feltettem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails