szerda

Kókusztejes karotinbomba







A Makinál eltöltött edzés a késsel állandóan a fejemben van. Nyilván, ha tanulunk valamit, szeretnénk a gyakorlatban hasznosítani. Huú én már mennyi mindent tanultam, nem is tudom..lehet, hogy szintetizálni kéne azt a sok elméleti tudást! Szóval a kés. A gurított forma, az nagyon tetsztett, mert olyan egyszerű, és mégsem jutott eszembe. Ez bosszant engem, mivel én fennen hirdetem az egyszerűségben a nagyszerűség elvét. Sebaj, ezt sem én találtam ki, de most már használom! A megtisztított répát 45 fokos szögben tartjuk és 45 ill 60 fokot forgatva mindig levágunk belőle egy darabot, így minden egyes darab egyforma kierjedésű lesz. Ennek nagy előnye az esztétikán kívül, hogy a darabok egyenletesen főnek, párolódnak, sülnek meg.

Egyszóval faragtam ezeket a gyönyörű répákat, és közben kialakult a fejben a következő leves, melynek alkotórészeit lefotóztam, de az elkészült mű gyorsabban elfogyott, mint ahogy exponálni tudtam volna. Nálunk ez nagyon megy. Dél-kelet ázsia. Nemcsak ízvilágban. (most itt sóhajtottam)


A leves:


  • 2 csésze gurított formára vágott répa
  • 1 csésze darabolt sütőtök
  • 1 banán (csak a kész levesbe kerül bele)
  • 1 szeletelt hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tk nádcukor
  • 1 ek olaj
  • 3-4 csésze alaplé
  • 1 kis konzerv kókusztej

A fűszerek:


  • 1-2 db lime levél (kaffir)
  • 1 kis darab chili
  • 1 tk reszelt gyömbér


A tálaláshoz :


  • friss koriander
  • thai halszósz

Az előkészítés során az alábbi sorrendet követtem:
1.      A felszeletelt hagymát megfonnyasztom az olajon, majd először hozzáadom a feldarabolt répát, pici cukrot, majd pár perc párolás után a sütőtök, a fokhagymát és a fűszereket. Fedő alatt félig puhára párolom (ez kb.10perc), és felöntöm a zöldség alaplével. Újabb 10 perc alatt készre fő.
2.      A megpuhult zöldséglevesből kiveszem a lime levelet, beleteszem a banánt és krémesre mixelem. Beleöntöm a kókusztejet, 1 tk. halszószt, kis friss reszelt gyömbért, majd a friss koriendert.

Megjegyzés: Chilit ízlés szerint adagoljuk, de szerintem ebbe kötelező elem. Zöldségalaplé természetesen kockából is készíthető. Sóval óvakodjunk! Halszósz nagyon sós, különösen, ha már az üveg alján van csak egy kevés, mint most nálam.
Fortély : a friss gyömbérdarabot nyugodtan tegyük be a mélyhűtőbe így  nem fonnyad meg. Ha szükség van rá, fagyott állapotban pár perc után sokkal könnyebb reszelni.


Levesek ebben a blogban itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails