péntek

csokoládétorta - újra töltetlenül


Egy francia klasszikus. Gateau au chocolat

Már többször körbejártam ezt a témát. Mogyoróval, dióval, mandulával, étcsokival, kakaóval, több vagy kevesebb vajjal. Mindegyik finom, egyik sem bonyolult. Jó minőségű étcsokoládéval (60-70%) jobb eredményre jutunk.

Elkészítési idő:          10 perc
Sütési idő :                30 perc
Mennyiség:                12 adag

Hozzávalók:

75 g mandula (blanche mandula finomra őrölve)
3 ek liszt (kb. 75 g)

6 tojássárga
200 g étcsokoládé (olvasztott)
5 dkg van. porcukor
100 g vaj

6 tojásfehérje habbá verve

A tetejére :
szeletelt mandula


Az előkészítés során az alábbi sorrendet követtem:
1.    Kimérem a hozzávalókat. Melegítek vizet a vízfürdőhöz.
2.    200 g csokoládét, a vajat vízfürdőn megolvasztom, temperálom (langyosra visszahűtöm). Egyenként hozzáadok 3 tojássárgáját.
3.    A maradék 3 tojássárgát a porcukorral krémesre keverem.
4.    A fenti két masszát összekeverem.
5.    Tojásfehérjéből kemény habot verek
6.    Fentieket óvatosan összekeverem Széles, hosszú nyelű spatulát használok, nagy körkörös mozdulatokkal, hogy a hab ne törjön össze.
7.    A masszát beleöntöm egy sütőpapírral kibélelt 23-25 cm átmérőjű formába. Ha van szeletelt mandulám, meghintem vele.
Sütés :         175ºC-ra melegített sütőbe helyezem.  30 percig sütöm.        
Megjegyzés: A cukor mennyiségét 50%-kal csökkentettem. Nálam darált héjas mandula volt itthon-szerintem a blanche (héjától megfosztott) mandula nagyon finomra (lisztszerűre) darálva jobb a sütibe.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails