kedd

A befőzés királynője: feketeribizlidzsem, zselé

Először meggyel társítva próbáltam, és beleszerettem. A feketeribizli a befőzés királynője, a 2011.év Nyárikonyha felfedezettje! Vitamin, flavinok, jótékony hatás, nagyon érdekes savak, ízek. Érthető módon a cukrászok szívesen használják. Én korábban a pezsgőmbe öntöttem, hát az sem utolsó. Elkészítés szerint kezdőknek, íze miatt haladóknak ajánlott!

Feketeribizli dzsem

Hozzávalók:
·      1000 g feketeribizli
·      kb 5-600 g nádcukor
·      400 ml víz

1.    A feketeribizlit megmosom, majd szárától megfosztom. (villával)
2.   Egy befőzéshez használt széles lábasban a vízzel felteszem főni, és kb. 40 percig alacsony lángon puhára főzöm.
3.   Hozzáadom a cukrot, és nagy lángon kb. 10 percig majd további 15-20 percig főzöm.
4.   Csepp próbát tartok. Ha egy-két perc múlva megszilárdul a hideg tányérra öntött csepp, akkor elkészült.
5.    8-10 percig állni hagyom, majd száraz üvegekbe öntöm. Lezárom, és száraz dunsztba teszem.
6.   Amikor teljesen kihűlt, felcímkézem.

Megjegyzés: A mennyiségeket ez esetben lemértem, mert először csináltam. A receptúra által előírt cukor mennyiségének 40%-t vettem. Kitűnő lett. (nekem még így is édesJ) Ha zselét készítek, nem kell a szárát levenni, főzés után passzírozni.(3.pont előtt)

Amit tanultam: Nem kell mindent elhinni, még a jó könyveknek sem! Főleg, ha cukorról van szó.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails