vasárnap

Őszi sütőtökös zöldségpite


A sütőtök az ősz nagy slágernövénye lett. Októberben több trendi magazin címlapján szerepel, készül belőle leves, pite, grillezzük, faragjuk.
A sütőtök nekem kissé édes, épp ezért a fűszerezésnél nagyon kell vigyázni, hogy az étel ne váljon lapossá. Amikor Zizi felhívását olvastam első gondolatom az volt, hogy a kedvenc tökös kajámat készítem el, ami ráadásul vegán is, de ez nem jött össze. Curryt fényképezni nem hálás dolog, és már nem fértem volna bele az időbe. Legközelebb ígérem, felteszem a blogra a chilis, kókusztejes isteni curryt, de addig is nekifutok ennek a nem kevésbé ízletes pitének.

Őszi sütőtökös zöldséges pite

Elkészítési idő:        25 – 30 perc
Sütési idő :               10 + 40 perc
Mennyiség:              6 adag

Hozzávalók:

Alaptészta:
160 g liszt
70 g vaj
1 ek reszelt parmezán (pecorino)
1 ek jeges víz

Töltelék :
2-3 csésze vegyes őszi gyökérzöldség (répa, paszternák, zeller)
pár szelet sütőtök
4 gerezd fokhagyma
6 db kis sonkahagyma (1 kisebb póréhagyma)
1 tk liszt
100 ml zöldségalaplé
2 tojás
150 ml (1 pohár) natúr joghurt
5 db koktélparadicsom
kakukkfű
olivaolaj
tengeri só
feketebors (frissen őrölt)


Az előkészítés ( mis en place) során az alábbi sorrendet követtem:
1.    A vajas tésztát a szokásos módon elkészítem, hűtőben 1 órán át pihentetem.
2.   A répát, paszernákot, zellert, sütőtököt kis kockákra vágom. A fokhagymát nagyon vékony szeletekre vágom. A sonkahagymát megtisztítom, egészben hagyom, és pici olajon körbesütöm, hogy megpiruljon.
3.   A két tojást felverem, hozzáadom a joghurtot, sózom, borsozom, félreteszem.
Elkészítés:
1.    A vajas tésztát 12-14 perc alatt elősütöm.
2.   Közben egy serpenyőben kis olajon a zöldségeket a fűszerekkel kb. 10 perc alatt megpuhítom. ( a sütőtököt kicsit később teszem bele, mert nagyon hamar megpuhul, és szétesik). Amikor a zöldségek megpuhultak, rászórom a lisztet, és az alaplevet, és megkavarom. Picit krémessé válik.
3.   A készre sütött tésztaalapra rákanalazom a zöldségeket, ráöntöm a tojásos joghurtot. Egyenletesen elhelyezem az elősütött hagymákat, és koktélparadicsommal díszítem. Ha maradt parmezán, 1-2 kanállal szórok a tetejére.

Sütés :            180ºC-ra melegített sütőbe helyezem.  35-40 percig sütöm. Elkészítés után egy órán át sütőben pihentetem.
Megjegyzés: A pihentetés meghálálja magát. Friss salátával tálalom. Remek ebéd, könnyű vacsora. Egy pohár Savignon Blanc kísérheti. A paszternák helyettesíthető, vagy elhagyható, de én szeretem.

3 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails