péntek

(Sütő)tökös süti

A nyár szinte édességek nélkül telt. Ennek persze nem csak az az oka, hogy én egy jellem vagyok, és szigorú elhatározásom folytán távol tartottam magam a sütőtől, hanem az is, hogy a nyári gyümölcsök egy részét inkább természetes valójában, nyersen fogyasztom.  A vajat már többször kihagytam a sütikből, sőt vegán próbálkozásaim is voltak. Az általam nagyra értékelt répatortámhoz hasonlóan, most egy sütőtökös süteményt készítettem. Nagyon kevés cukor felhasználásával.



Sütőtökös diós süti



H o z z á v a l ó k :



  • 300 g reszelt sütőtök
  • 100 g darált mandula (héjas)
  • 120 g pirított, darált dió
  • 100 g liszt 
  • 1 tk sütőpor
  • 4 tojás
  • 60 g nádcukor
  • 50 g repceméz
  • 2 ek citromlé
  • citromhéj, fahéj
  • szerecsendió (reszelt)

tetejére:
dió


E l k é s z í t é s:

1.    Minden hozzávalót előkészítek, szükség esetén lemérem.

2.   A sütőtököt nagyobb darabokra vágom, meghámozom, lereszelem. ( sült sütőtököt is használhatok)

3.   A tojásokat szétválasztom. A sárgáját a mézzel és a nádcukorral habosra keverem.

4.   A lisztet lemérem. Egy ek kanál lisztet hozzadok a dió – mandula keverékéhez és megdarálom. (mixert használok)

5.    A tojásfehérjét habbá verem.

6.   A tojásos keverékhez hozzáadom a sütőtököt , a fűszereket és a citromlevet. A mandulás keveréket, a lisztet és a tojáshabot felváltva adom hozzá. Határozott mozdulatokkal összekeverem. Sütőpapírral bélelt formába helyezem. Tetejét diódarabokkal díszítem.

7.   170 fokos sütőben 35 perc alatt elkészül.


Megjegyzés: Bátran kísérletezz a dió, mogyoró, mandula trióval! Kitűnő állagot adnak, táplálóak és nem utolsósorban nagyon jól helyettesítik a zsiradékot: ebben az esetben sem használtam se vajat, se olajat.





Sütőtökös ételek a blogon:


Sütőtök krémleves (vegán, tejtermék nélkül)
Kókusztejes sütőtök krémleves (vegán, tejtermék nélkül)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails