csütörtök

Vietnami csirkesaláta - Essential Asian


A vietnami konyha méltán népszerű, bár ha már ázsiai, akkor nekem mindenképp a thai konyha viszi a pálmát. Mikor évekkel ezelőtt az “Essential Asian”, a “Nélkülözhetetlen” sorozat ázsai része a kezembe került, egy vietnami csirkét csináltam először. Soha nem felejtem el, mert a fűszerek összeaprítása vette igénybe a legtöbb időt. Illetve azok mennyisége bőven meghaladta a csirkéét. Ma már ritkán vezsem elő, mert ázsiai leginkább improvizálok, de ez a saláta megmaradt az emlékezetemben
Elkészítési idő:        kb. 25 perc
Mennyiség:              4 adag

Vietnami saláta sült csirkével vagy tofuval


H o z z á v a l ó k 4 adaghoz:


·      500 g sült csirke

·      75 g reszelt ( de inkább vékonyra szeletelt) káposzta

·      125 g zellerszár (halványító zeller)

·      2 közepes répa (hosszú szálasra gyalult)

·      100 ml (1,5 fej) fehér édes hagyma (vagy sonkahagyma)

·       1 csésze friss koriander

·      2 ek friss menta


Ázsiai ö n t e t:

·      50 ml cukor

·      2 ek víz

·      1 ek halszósz

·      1 – 2 gerezd fokhagyma (préselt)

·      2 ek rizsecet

·      1 kis chilipaprika (magozott, finomra vágott)


Tetejére:

·      olaj
·      fokhagyma
·      50 g sózatlan mogyoró
·      barnacukor




Elkészítés:

1.    A csirkét serpenyőben körbepirítom, majd sütőben 10-15 percig 150 fokon melegítem. Pihentetem, és ha kihűlt szeletekre vágom. (maradék sült húsból is készíthető)

2.   Először az öntetet készítem el, hogy összeérjenek az ízek.

3.   Ezután a zöldségeket szeletelem, vágom ízlés szerint. Én a répát és a hagymát szeretem hosszúkás alakúra vágni. A káposztát nem reszelem, mert összezúzza a reszelő, ezt is inkább késsel szeletelem.

4.   A sózatlan mogyorót darabosra vágom, és kis olajon megpirítom a cukorral és fokhagymával.

5.    Egy tálba helyezem a zöldségeket, a friss zöldfűszereket, ráöntöm az elkészített öntetet, majd a tetejére teszem a felszeletelt csirkét. (a nem húsevők készítsék tofuval, vagy tojástekerccsel)

6.   Rászórom a pikáns pirított mogyorót. Zöldcitromot (lime) és a maradék chilis öntetet mellé készítem.


Megjegyzés: Ez is egy kedvenc salátám, ami télen is nyáriasan friss és pikáns. Ki a koriandert nem szíveli, tegyen bele petrezselymet, bár fontos összetevő


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails