vasárnap

Bécsi szelet helyett krumplisaláta


Ez nem egy nagy truváj, vagy azért mégis? Ha Bécsben vagyok, majdnem mindig beülünk egy bécsi szeletre – én inkább rántott csirkére – melyhez kötelező köret a krumplisaláta. Tudom, hogy burgonya, de nekem ha saláta, akkor inkább krumpli. A burgonyasaláta túl komoly elnevezés. Baromi egyszerű étel ez, mégis az osztrákok valami hihetetlenül jól csinálják. Többször próbálkoztam, és az az igazság, hogy eddig nem vettem elő könyvet segítségül, mert cikinek éreztem. Nem jöttem rá, hogy mitől ilyen szaftos, selymes a szósz. Most már tudom. A szakácskönyv marhahúslevest ír, amit én egyből zöldség alaplével helyettesítettem. A másik pedig maga az alapanyag, mely valószínű közismert, de nem árt hangsúlyozni, az a kifliburgonya.


Bécsi burgonyasaláta


Mennyiség : 2-3 fő
Elkészítési idő: 20 perc
Főzési idő : 10 -15 perc


Hozzávalók:


· 2 ek jó minőségű napraforgóolaj
· 1 ek almaecet
· 1 tk mustár
· ½ sonkahagyma
· 450 g kifliburgonya
· 200 ml zöldségalaplé
· friss v. szárított petrezselyem
· ½ tk porcukor
· só, bors


A tálaláshoz:


· friss saláta
· 1 ek friss petrezselyemzöld


Elkészítés:


1. A burgonyát héjában megfőzöm. Amíg fő, elkészítem vagy megmelegítem az alaplevet. (ez lehet jó minőségű zöldségkockából is)
2. Az olajat, ecetet és a mustárt egy nagyobb keverőtálban krémesre keverem. A kész burgonyáról –amíg langyos – lehúzom a héját.
3. A hagymát nagyon apróra vágom, a burgonyát karikákra.
4. Az olajos mártásba beleteszem a burgonyát, hagymát, sózom, borsozom és felöntöm az alaplével. Széles mozdulatokkal keverem.
5. Nem cél, hogy összetörjem a krumplit, de az igen, hogy a jól ismert krémes állagot elérjem.

Megjegyzés: Otthon is készítsük, de persze, ha Bécsben járunk, ki ne hagyjuk! Most az egyszer ne olíva olajat használjunk!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails