kedd

Töltött cukkini

felkészülés

A gömbcukkinibe nem tudom mikor szerettem bele, de szerintem valószínű akkor, mikor először megláttam. Igazán pipec kis zöldségnek tartom, jól mutat a tányéron, és nehezen lehet nagyméretű, kvázi tökként látni, mint édestestvérét a sima, mezei cukkinit.(nem szólom le ezzel, hiszen az is lehet zsenge, és finom). A forma adja magát: ez tölteni való! A töltelék milyentje ízlés, diéta vagy éppen szükség (mi van a hűtőben?) kérdése: nálam volt már húsos, fűszeres rizses. Ez egy olasz recept, akár francia is lehetne, olyan kis könnyed, finom, nem túl fűszeres. Ha nem gömb, sebaj !

Töltött cukkini

Elkészítési idő:        15-20 perc +
Mennyiség:              4 fő
Sütési idő :               25-30 perc

Hozzávalók:

4 – 6 gömbcukkini (vagy zsenge cukkini)

Töltelék:

20 g vaj
2 kis fehér hagyma (mogyoróhagyma, lapos fehér)
1 gerezd fokhagyma
2 tojás
2 ek zsemlemorzsa (szárított kenyér)
2 ek reszelt parmezán (vagy pecorino)
szárított oregano/kakukkfű
petrezselyem
friss oregano
só , bors

tálaláshoz : friss paradicsomszósz, salsa
macerálás

Elkészítés:

1.    lépés
Sütőt 190 fokra beállítom. A  cukkiniket megmosom (nem hámozom), levágom a felső egynegyedét, és belsejét óvatosan kivájom (nekem erre a képen látható kézikészülék áll rendelkezésre). Egy serpenyőben az apróra vágott hagymát, fokhagymát, majd a az apróra vágott cukkinit megpuhítom. Félreteszem.
2.   lépés
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét habbá verem. A langyosra hűlt cukkinihez hozzáadom a tojássárgákat, a zsemlemorzsát, a reszelt sajtot, a fűszereket, zöldfűszereket, majd legvégén a tojáshabot.
3.   lépés
A sütőlemezre egy sütőpapírt helyezek. A kivájt cukkiniket óvatosan megtöltöm, a tetejüket visszahelyezem. (nekem maradt a töltelékből, így paradicsomot is töltöttem vele)
4.   lépés
25 - 30 perc alatt elkészül. 15-20 percig pihentetem.
kész!


Megjegyzés: A friss, zsenge cukkinit nem fontos előpárolni, ha nagyobb, akkor pár percig nem árt. A tojás miatt szépen felemelkedik, olyan, mint egy sufflé. Nem túl fűszeres előétel, vagy könnyű ebéd.

2 megjegyzés:

Túry Amália írta...

jééé :) nagyon cukik ezek a cukkinik! neked fényévekkel kisebb a dinnyevájód, szép kis gömböket tudsz vele formálni. következőre ha gömbcukkinit veszek, ki fogom ezt is próbálni!

Nyárikonyha írta...

soha nem gondoltam volna, hogy ezt az eszközt ilyen gyakran használom majd! ez a mostani cukkini saját termés.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails