kedd

Póréhagyma krémleves, egy krémesen francia


A lelkes, szezonális alapanyagokat konyhájában feldolgozó gasztroblogger február végére lassan kiapad az ötletekből. Már mindent megcsinált, amit csak lehetett répából, zellerből, kelkáposztából és burgonyából. Savanyú káposztáért évente egyszer rajong, ellenben kedvenc savanyú árusa a piacon rendszeresen hoz különböző méretű póréhagymákat. A vékonyakat adja a legolcsóbban, majd a közepesek következnek, és legutoljára a nagyok, melyek kizárólag partvisnyélként (modern nevén mop) szállíthatók haza a buszon, már ha a gasztroblogger tömegesen utazik. Két közepes szállal gazdagodtam, melyből az alábbi leves készült. Ilyen alaposan már rég követtem receptúrát, különös tekintettel a leves minimális hozzávalójára, de megéri!

Ez itt mind póréhagyma:




Póréhagymaleves (R.Stein után)



Ez eredetileg egy hidegen fogyasztandó leves (franciául : Vichysoisse), de ezt az időjárásra való tekintettel kizártam. A pórét és a burgonyát is nagyon vékonyra szeletelem, és úgy párolom a vajjal. Én úgy gondolom ez egy kardinális pont. A francia konyha elvileg három dologtól kiváló: ez nem más mint a vaj, vaj és a vaj. Én ezt kiegészíteném: szerintem a friss tejszíntől is.


Előkészítési idő:      15 perc
Főzési idő :               10 + 30 perc
Mennyiség:               4 – 6 adag

Hozzávalók :

  • 2 közepes póréhagyma (tisztítva kb. 450 g)
  • 1közepes hagyma
  • 1 közepes lisztes burgonya ( 200 g)
  • 20 g vaj
  • fehérbors


  • 8 dl alaplé
  • 100 ml friss tejszín
  • snidling v. újhagyma zöld része apróra vágva
  • petrezselyem/kakukkfű
a póréhagymát, hagymát és a burgonyát is nagyon vékonyra szeleteld


Elkészítés

1.    A póréhagymát, a hagymát és a burgonyát megtisztítom és nagyon vékony szeletekre vágom. A vajon, fedő alatt kb. 10 percig fonnyasztom. Hozzáadok némi sót és fehérborsot, majd felöntöm alaplével.

2.   30 percig főzöm, majd botmixerrel (turmixban) nagyon krémesre pürésítem. Közben hozzáadom a tejszínt.

3.   Tetejére frissen vágott és aprított snidling jár. Más zöldfűszert is használhatsz.


Megjegyzés: Ez egy selymesen krémes, előkelő leves. Kizárólag lisztes burgonyával készítsd!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails