kedd

Spaghetti húsgombóccal


Ez a paradicsom manapság mindenhonnan visszaköszön. Kezdem érteni, hogy nagyanyáink idejében, miért volt a paradicsomszósz eltevése olyan mindennapos? Minél könnyebben szeretnél főzni, annál inkább rájössz, hogy a paradicsom használata igazán előnyös. Szilveszterkor a lencsét is paradicsomban főztem, a téli leveseimnek is gyakori résztvevője. Most egy olyan ételt jegyzetelek le, ami nagyon népszerű, talán a gyerekek körében még inkább, de a felnőttek se habozzanak! Ez mindenkinek ízleni fog, ráadásul addiktív. Igazából úgy fűszerezed, ahogy akarod, én leginkább az arányok kedvéért írtam le. Igen. Ilyen kevés húsból is készíthetszt mindenkinek tetsző fogást.

Ez itt mind olasz:



Húsgombócok paradicsomszószban


Előkészítési idő:      15 – 20 perc
Főzési idő :                kb. 25 perc
Mennyiség:              4 adag

Hozzávalók :

  • 250 g hús (darált pulyka, borjú)
  • 1 tk zsemlemorzsa
  • szárított fűszerek (petrezselyem, zeller)
  • szárított fokhagyma
  • só, bors

paradicsomszósz

  • olaj, vaj
  • 1 kis csésze vékonyra szeletelt hagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • mediterrán fűszerek (kakukkfű, oregáno)
  • 2 doboz hámozatlan paradicsom ( a fele lehet szósz is)
  • alaplé

  • 1 cs. spaghetti (nálam Barilla)


Elkészítés

1.    Összeállítom a húsgombócot, alaposan átgyúrom. Mivel tojás nincs benne, egy csöpp olajat tehetek bele. Félrerakom, és belekezdek a szósz készítésébe. Ha van hely a tűzhelyen, a tészta vizét is feltehetem főni.

2.   Megtisztítom a hagymát, fokhagymát, és olajon puhára dínsztelem. Már a hagymát sózom, fűszerezem, majd ráöntöm  a hámozott paradicsomokat. (szószt is használhatsz, de én szeretem, ha egy része kicsit darabos lesz)

3.   Amikor elkezd a szósz sűrűsödni, beleteszem az aprócska húsgombócokat. Fedő nélkül rotyogtatom továbbra is. Kb 15 perc alatt elkészül. Közben – amennyivel spaghettivel tálalom, azt is elkészítem.

4.   Tálaláskor adhatsz hozzá vékonyra szeletelt parmezánt vagy egy kis zöldet: nagyon apróra vágott petrezselymet, bazsalikomot és egy löttyintés olíva olajat.


Megjegyzés: a pulyka, vagy csirke darált hús egészen finom, és könnyen fő, ezért tökéletes ehhez az ételhez. Minél kisebb gombócokat készítek, annál jobban fog kinézni a végeredmény.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails