kedd

Nizzai zöldbab saláta, tonhal nélkül


Zöldhüvelyű vagy sárga? Ez számomra nem kérdés, mert mindeféle zöldbabot imádok. Szerintem ahány bab, annyi felhasználási javaslat, mindegyikről más jut eszembe. A zöldhüvelyűt különösen imádom, friss, üde, nem szálkás, pár perc párolás után fogyasztható. Beltartalmi értéke kiemelkedő. Nálam nyerő.

Nizzában sajnos csak egyszer voltam és akkor sem ettem nizzai salátát, de névről már rég ismerem, hisz elég komoly elismerésre tett szert és nem csak a mediterrán világban. Nyáron könnyen hozzáférhető zöldségekből és grillezett, ill. konzerv tonhalból állítsd össze. Én a tonhalat kihagyom, mert ebben elég konok módjára hajlíthatatlan vagyok: lehetőleg csak vízparton eszem, és helyi halat. A tonhal fogyasztását a környzetvédők nem javasolják, de az egy másik történet, vagy egy másik blog.

A salátát mindig védelmem alá veszem, mert még mindig sokan zöld salátalevelek vizualizálnak e szó hallatán. A blogon több olyat találtok, amelyben talán még salátalevelet sem talász, de biztos, hogy szeretni fogod!

Ez itt mind könnyű tartalom:




Zölbabos burgonyasaláta – egy nizzai tonhal nélkül



Elkészítési idő:        20-25 perc
Főzési  idő :              15-20 perc
Mennyiség:              2-3 adag




Hozzávalók:

  • 1 csésze zöldbab (zöldhüvelyű)
  • 4-5 szem főtt burgonya
  • 1 csésze koktélparadicsom
  • 1-2 főtt tojás
  • lilahagyma/salott
  • kapribogyó
  • olívabogyó
  • citrom

vinaigrette/salátaöntet:

  • zöldfűszeres borecet (pl. tárkonyos)
  • olaj
  • fokhagyma


Az előkészítés során az alábbi sorrendet követtem:
1.    A hozzávalókat előkészítem, megmosom. A tojást, burgonyát héjában megfőzöm.
2.   A zöldbabot pár percig főzöm forró vízben, majd hideg vízzel leöblítem. (a másik módszerem, hogy gyakorlatilag víz nélkül, fedő alatt párolom puhára)
3.    Keverek egy számomra tetsző, ízletes vinaigrette-et, amit az előzőleg tetszés szerint elhelyezett zöldségekre öntök.
                       
Megjegyzés: kellemes ebéd nyári kora délután,  egy cukor nélküli lemonadé vagy egy fehér fröccs kíséretében.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails