szombat

Lazacrilette


kép innen
Születésnapom van. Főzési mániámat nem bizonyítja jobban, hogy sok-sok klassz szakácskönyv belső borítóján van valamilyen kedves bejegyzés egy-egy jó baráttól. Ezt a receptet is egy ilyen könyvban találtam. Bár nem forgatom sokat - ennek nincs más oka, minthogy már ismerhetitek szkepticizmusomat a friss halakat illetően – sok szuper ötlet és elkészítési mód található benne. Gondolom azóta már magyarul is megjelent, az enyém egy angol nyelvű példány : The Essential Seafood Cookbook.

Még ma is hoznak nekem könyveket és én nagy szeretettel nézegetem őket, mert bevallom az igazat, hogy évek óta nem vásárolok. Egyszer bevezettem egy shopping stoppot (kizárólag szakácskönyvekre vonatkozóan!), mert úgy éreztem, hogy a büdzsémet is megterheli, no meg ahhoz tényleg még 100 évet kéne élnem, hogy mindet kipróbáljam. Saját ötleteimről meg ne is beszéljek, mert igazából már nekem kéne könyvet írnom.

A rillette mára már éttermek menüjén gyakran szerepel, készíthető bármilyen húsből vagy halból és a lényege az, hogy egy kenyérre kenhető, fűszeres rusztikus patét készítek a fenti hozzávalók illetve valamilyen zsír/vaj/krémsajt segítségével, melyben a főszereplő hús/hal ‘szálkás’, darabokban marad. Ettől ő nem krém vagy pástétom lesz, hanem rilette. Lehet, hogy van neki magyar neve is, de szólítsd a leánykori nevén.



Lazacrilette



Előkészítési idő:       10 perc + hűtés
Főzési idő :                10 perc
Mennyiség:                4 - 6  adag


Hozzávalók :

  • 200 g friss lazac
  • 50 g vaj
  • 75 g jó minőségű krémsajt v. puha vaj
  • 100 g füstölt lazac
  • pár szem kapribogyó
  • 1 tojás sárgája
  • olíva olaj
  • citromlé
  • friss kapor
só, bors


Elkészítés


1.    A füstölt lazacot apró darabokra vágom. A hozzávalókat előkészítem.

2.   A lazacfilét megtisztítom a bőrétől és a szálkáktól, majd egy vastagtalpú serpenyőben 5 dkg vajon mindkét oldalát megpirítom. A tojás sárgáját kikeverem az olíva olajjal, sóval, borssal és a krémsajttal/vajjal.

3.   Amint langyosra hűlt a lazac, kézzel kis darabokra szedem és hozáadom  az elkészített krémhez. Belekeverem a füstölt lazacot is.

4.   Citromlével, friss kaporral ízesítem. Jól zárható kerámia edénybe teszem és egy éjszakára behűtöm.

Megjegyzés : előre elkészíthető előétel. Fehér halból, pisztrángból is készítheted.



Megjegyzés: Cseréld le a szeletelt füstölt lazacot! Hosszanti csíkokra vágott, pirított bagette vagy akár fekete kenyér is jól megy hozzá.

Ajánlott bor

Jól behűtött rosé vagy zöld fűszeres jegyeket hordozó fehér bor kívánkozik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails