kedd

Újévi lencsesaláta

Lencse nélkül csak vég lehet, de kezdet semmiképp. Főleg nem évkezdet. Saját magam hosszú utat jártam be, amíg rátaláltam. Egyáltalán nem szerettem a lencsét, de ennek tényleg csak egy oka volt. Nem készítette el nekem senki úgy, ahogyan kellett volna. Sanyarú gyerekkorom volt? Nem hiszem. Mindenkinek van valami, ami kimaradt. Hát ez legyen a legkevesebb. Gasztrofejlődésem kevésbé görönygyös útján legelőször jött a lencsefőzelék, majd következett a lencseleves, majd a különböző lencsékbők főzött curry-k, levesek és krémek. Nagyjából sokkot kaptam, amikor a lencsesaláta szót először meghallottam. Most meg csak lazán pattannak ki agyamból a lencsés ételek. Elsőnek ezt jegyzeteltem le. Nektek.  2014. első napjára.


Lencsesaláta – B.ú.é.k. !



Előkészítési idő:      10 perc
Főzési idő :                20 + hűtés
Mennyiség:              4 - 6 madag



  • 250 g főtt barnalencse ( a tömeg a száraz lencsére vonatkozik)
  • marinált újhagyma
  • zellerszár
  • mandarin/narancs szeletek (supreme)
  • sózott pisztácia
  • gránátalma

vinaigrette:

  • 150 ml olíva olaj
  • kevés citromlé , mandarin leve
  • tárkonyos ecet

marinád :

  • almaecet
  • cukor
  • víz


Elkészítés



1.    A zöldhagymát/újhagymát apróra vágom és ecetes-sós-cukros vízben marinálom. (1/2 óra is elég erre a célra).
2.   A lencsét sótlan vízben felforralom, és amikor habos a víz, leszűröm és fűszeres alaplében (leveskocka is megteszi) puhára főzöm. Leszűröm.
3.   Mandarin vagy narancs levéből és olívaolajból salátaöntetet (vinaigrette) készítek.
4.   A főtt lencsét leszűröm és még langyosan ráönöm a salátaöntetet. Amikor kihűlt, hozzádom a narancsszeleteket, tisztított pisztáciát, narancsot és a gránátalma magokat.


Megjegyzés : dekoratív saláta, ami frissen és rövid idő alatt elkészíthető akár télen is! Nyárikonyha kedvenc. Színekben pompázik.




Lencsés ételek:



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails