hétfő

Parmezános karfiolleves


Levesben a magyarok nagyok. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a mostanában sorra nyíló levesbárok hihetetlen népszerűsége. A levesben az a jó, hogy az ‘ahány ház, annyi szokás’ égisze alatt variálhatod. A karfiollevest én pl. sosem készítem ún. magyaros fűszerekkel, nem fűszerezem paprikával. Ez a mostani egy letisztult, egyszerű leves, nagyon lassan főztem egyszerre a burgonyával és a végén olaszosan adtam hozzá egy kevés parmezánt, és pár csepp citromlevet. Nagyon kellemes, könnyű,  télén-nyáron egyaránt készíthető leves.



Parmezános karfiolleves



Előkészítési idő:      20 perc
Főzési idő :               30 perc
Mennyiség:               4-6  adag  


Hozzávalók :

  • 1 közepes fej  karfiol
  • 1  fehér hagyma
  • 1-2 kiflikrumpli
  • 2 gerezd fokhagyma v. fokhagymapor
  • vaj
  • olaj
  • kb. 1,5 l zöldség alaplé
  • fehérbors


Fűszerek:

szerecsendió
petrezselyem
reszelt parmezán



Elkészítés


1.    A hagymát kevés vaj-olaj keveréken megfonnyasztom. Rádobom az előzőleg alaposan megmosott karfiolrózsákat, és a meghámozott burgonyákat.

2.   A zöldségeket 5-10 percig párolom, hozzáadom a fokhagymát, reszelt szerecsendiót és felöntöm alaplével. Kb. 20-30 perc alatt puhára főzöm. (az attól is függ, hogy mekkorára vágom a zöldséget)

3.   Amikor elkészült, megszórom apróra vágott petrezselyemmel.

4.   Frissen reszelt parmezánt és citromlevet adok mellé. Húsevők egy kevés sült sonkát vagy bacont ehetnek hozzá.




Megjegyzés: a kifliburgonya nem szétfővő, ezért szeretem olyan levesekben használni, ahol nem cél a pürésítés.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails