vasárnap

Zsemlegombóc

A múltkor olvastam egy blogon egy olyan “vadas” receptet, aminek a szósz részében nem volt zöldség. Nem értettem. Kissé feldühödtem, mely arra inspirált, hogy én is készítsek egy “vadas” marhát. Igaz a marha nem vad, a szósz is kissé más volt a megszokottnál, no de a köret! Az igazán klasszikusra sikeredett : zsemlegombóc. Utoljára gyerekkoromban ettem, így aztán bevonult a gyermekkort és a családi fészek melegét felidéző receptek sorába.

Zsemlekockát gyárthatsz otthon. Kb. 2 perc és egy éles kés kérdése az egész, ráadásul egy-két  “másnapos” zsemle kell csak hozzá.

A zöldséges szósz egyébként fenséges volt: sárgarépa, sütőtök , hagyma és zeller keveréke. Tejfölt egyáltalán nem használtam.



Zsemlegombóc, avagy mikor saját nagyanyádnak érzed magad



Előkészítési idő:      20 perc
Főzési idő :               2-5 perc
Mennyiség:              2 - 4  adag


Hozzávalók :

  • 3 csésze zsemlekocka (ez kb. 2 szikkadt zsemle)
  • 150 ml tej
  • 3 tojás
  • 1 közepes hagyma
  • friss petrezselyem
  • 2,5 dkg vaj
  • szárított kakukkfű/tárkony
  • pár kanál liszt


Elkészítés


1.    A zsemlekockához a szikkadt zsemléket nagyon kis kockákra vágom, és a sütőben pár perc alatt megszárítom. (nem sütöm). Egyes helyeken készen is vásárolhatsz.

2.   A tojásokat felverem, hozzáadom a tejet. Az apróra vágott hagymát a petrezselyemzölddel együtt a vajon megfonnyasztom.

3.   Egy nagy tálba öntöm a zsemlekockákat, sóval, borssal és szárított fűszerekkel megszórom és ráöntöm a tejes-tojásos keveréket. Kb. 10 percig hagyom, hogy megszívja magát. Hozzáadom a vajban dínsztelt petrezselymes hagymát és pár kanál liszttel gombóc állagúra keverem. (na ez itt a nagy talány!)

4.   Vizes kézzel gombócokat formázok (fenti mennyiségből kb. 8 darab lesz)  és forró sós vízben pár perc alatt puhára főzöm. A túrógombóchoz hasonlóan feljön a víz felszínére.

5.    Óvatosan emeld ki a vízből. Kevés vajon átforgathatod egy serpenyőben, hogy a maradék viztől megszabadítsd.



Megjegyzés: Ajánlott annak, aki a túrógombócon már túl van, de gőzgombócot még nem készített. Ne engem hibáztass, ha nem sikerül.



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails